2020


Pop art
isolation

“Bonum Factum” galereyasi Toshkentdagi Shveysariya hamkorlik byurosi va Wondernet Express kompaniyasi ko‘magida sizning e’tiboringizga “Pop-Art. Izolyasiya-2020” loyihasini tayyorladi.


“Pop Art. Bunker” loyihasi 2019 yil 20 oktyabrda boshlandi va juda muvaffaqiyatli bo‘lib o‘tdi. Ko‘rgazmada hozirgi vaqtda, ya’ni supermarketlar, reklamalar, ikkilamchi xom ashyodan foydalanish va uy-joy muammolari zamonida, o‘zimizning pozitsiyamiz va hatti-harakatlarimiz zamonaviy dunyo hayoti tuzilmaviy qonunining ma’nosini belgilaydigan davrda rassomlarning ommaviy iste’molga bo‘lgan alohida munosabatini ko‘rish mumkin bo‘ldi. Umuman olganda, pop-art - bu “iste’molchilar jamiyati” va “ommaviy jamiyat” ga san’atning javobidir. Ushbu badiiy yo‘nalishning rivojlanishi dunyoda yuz bergan o‘zgarishlar bilan bog‘liq. Butun atrofdagi dunyo, ya’ni iste’mol tovarlarini ishlab chiqarishdan tortib, odamlar o‘rtasidagi muloqot va aloqagacha o‘zgardi. “Pop-Art. Izolyasiya-2020” loyihasi - bu avvalgi “Pop Art. Bunker” loyihasi mavzusining davomidir, ya’ni iste’mol, izolyasiya va ayollarning jamiyatdagi o‘rni mavzusiga bag‘ishlanadi.


Afsuski, jamiyat 2020 yilning bahorida o‘zini izolyasiya qilish tushunchasiga, shuningdek qattiq karantin davrida omon qolishning yangi usuliga duch kelishiga to‘g‘ri keldi. Odamlar oziq-ovqat va maishiy hayotning arzimagan mahsulotlarisiz qolishdan qo‘rquvga tushishdi. Insoniyat nafaqat noma’lum virus bilan, balki tirik qolishning usullari bilan ham tanishishiga to‘g‘ri keldi. Omma vahimaga tushdi va do‘konlarning peshtaxtalaridan ko‘p miqdordagi grechka, un, shakarni supurib ola boshlashdi, hojatxona qog‘ozi esa, birinchi raqamli mahsulotga aylandi. Bizning avlod ikki metr bilan chegaralanadigan, o‘zlarini va oilalarini niqoblar bilan himoya qiladigan, jiddiy ravishda o‘zini izolyasiyalaydigan holatga duch kelmagan edi, ammo bu pandemiyaning avj olgan davrida bo‘ldi, ammo hozir ma’lum bir vaqtdan so‘ng odamlar vaziyatga ozmi-ko‘pmi moslashishdi va koronavirus bizning haqiqatga aylandi. Yarim asr oldin fransuz madaniyatshunosi va faylasufi Jan Bodriyyar iste’mol mavzusi haqida juda aniq yozgan edi va uning bayonoti bugungi kunda juda dolzarbdir:


“Iste’molchilar jamiyati bu o‘z-o‘zini aldash jamiyatidir, u erda hech qanday haqiqiy his-tuyg‘ular va madaniyat bo‘lmaydi, u erda hatto mo‘l-ko‘lchilik ham zamonaviy dunyo tirikligi tarkibiy qonunining ma’nosini anglatuvchi o‘ta niqoblangan va himoyalangan tanqislikning oqibatidir”.


Bu yilning mavzusi - Izolyasiya. Nima uchun u, chunki odam keskin hissiy darajada o‘z hatti-harakatlaridagi o‘zgarishlarni sezmay qoladi, hammada u o‘zgacha o‘tadi, bu erkaklar va ayollarda har-xil namoyon bo‘ladi. Siz bu o‘zgarishlarga, vaziyatga bizning yangi “Pop-Art. Izolyasiya-2020” loyihamizga taklif qilingan yosh rassomlar nigohi bilan qaraysiz.


2019


Pop art
bunker

2019 yil 20 oktyabrda Bonum Factum galereyasi, Shveytsariyaning O'zbekistondagi elchixonasining Shveytsariya hamkorlik idorasi ko'magida birinchi marta Toshkentda “POP_ART. Bunker "" O'zini identifikatsiyalash. 41 * 69 ".


20-asr san'atining eng taniqli va yorqin yo'nalishlaridan biri bo'lgan "Pop Art" ko'rgazmasi O'zbekistonning yosh rassomlari: Eldos Fozilbekov, Daniil Lashmanov, Kristina Krasnova, Nosyrxo'ja Fatxullave tomonidan namoyish etiladi. Ko'rgazmada plakatlar, plakatlar, installyatsiyalar va foto kollajlar namoyish etilmoqda.


Pop-art san'ati iste'molchilar jamiyati madaniyatini masxara qilish bilan birga, 50-yillarning oxirlarida va 60-yillarning 60-yillarida G'arbiy Evropa va AQShda iqtisodiy o'sish davrida paydo bo'ldi. O'sha yillarda G'arb bozorga to'yingan va "iste'molchilar jamiyati" masalasini ko'targan bo'lsa, sobiq Sovet Ittifoqi mamlakatlari doimiy tanqislik holatida bo'lgan, tovar va xizmatlarning etishmasligi, "ommaviy jamiyat" mablag 'mavjudligiga qaramay sotib olmadi. Iste'mol faqat javonlarda turgan narsalarga bog'liq edi, iloj yo'q.


Natijada, ommaviy jamiyat "iste'molchilar jamiyati" masalalarida ikki kuchni birlashtirgan yagona narsa bu bunkerlar qurilishi edi.


Pop-art - bu san'atning "iste'molchilar jamiyati" va "ommaviy jamiyat" ga javobidir. Ushbu badiiy yo'nalishning rivojlanishi dunyoda yuz bergan o'zgarishlar bilan bog'liq. Butun atrof dunyosi boshqacha bo'lib qoldi, iste'mol tovarlarini ishlab chiqarishdan tortib, odamlar o'rtasidagi aloqa va aloqa. Dunyo xaritasi va sayyoramizning katta qismining siyosiy tuzilishi o'zgardi.